Czy bieganie w ciąży jest bezpieczne?

5 (100%) 1 vote[s]

Każda kobieta w ciąży powinna o siebie odpowiednio zadbać. Odpowiednia aktywność fizyczna ciężarnych jest wskazana. Sprawdź, czy bieganie w ciąży to odpowiednia forma utrzymania formy?

W stanie błogosławionym nie należy rezygnować z biegania, dopóki nie widać dużego brzucha. Przyrost masy ciała w końcowej fazie ciąży może utrudnić swobodne ruchy i bieganie.

Bieganie w ciąży wzmacnia organizm

Bieganie w umiarkowanym tempie służy zarówno przyszłej mamie, jak i dziecku. Umiarkowany sport w ciąży dotlenia organizm oraz pozytywnie wpływa na układ krążenia. Nie można zapomnieć równiez o tym, że bieganie poprawia sylwetkę. Efekty treningów będą widoczne także po porodzie, co pozwoli szybciej wrócić do formy sprzed ciąży.

CZYTAJ WIĘCEJ: Kalendarz ciąży Dzidziusiowo.

Oprócz tego bieganie zmniejsza przykre dolegliwości ciążowe takie jak; mdłości, bóle kręgosłupa. Bieganie w ciąży ma także pozytywny wpływ przemianę materii. Regularny trening przygotuje organizm do znacznego wysiłku, jakim jest ciąża i poród.  Jednak to czy zdecydować się na bieganie w ciąży zależy od ogólnego samopoczucia i dyspozycyjności. Jeśli kobieta czuje się wyjątkowo źle, ma zawroty głowy lub odczuwa nawet delikatny ból brzucha, powinna zrezygnować z biegania do czasu rozwiązania.

Moda na bieganie

Bieganie jest bardzo popularną formą sportu w ostatnim czasie w Polsce. Wszyscy kochają biegać w parku lub na skraju drogi leśnej. Najbardziej zalecane zaś jest bieganie kobiet w ciąży, gdyż ciąża to nie choroba, ale stan, w którym można wykonywać wszystkie czynności życiowe bez żadnych ograniczeń.

Zdrowa dieta, umiarkowany wysiłek fizyczny i spokojny sen, sprawią, że zarówno przyszła mama, jak i dziecko będą zdrowsi i silniejsi. Podczas biegania w ciąży należy jednak zachować ostrożność, gdyż upadek wiąże się z poważnymi konsekwencjami utraty zdrowia, a w najgorszym przypadku nawet życia dziecka. Możesz namówić swojego partnera lub przyjaciółkę na wspólne bieganie, wówczas uzsykasz dodatkowe wsparcie w awaryjnych sytuacjach.

Ciesz się z uprawiania sportu aż do momentu rozwiązania i narodzin dziecka. Nie rezygnuj ze swoich pasji i ciesz się chwilą. Oczywiście ważny jest umiar i jeśli brakuje Ci chęci i sił, zawsze możesz zamienić bieganie na długie spacery. Bieganie także dobrze wpływa na Twoją psychikę i zapobiega depresji ciężarnych. Sport pobudzi do życia i doda energii do wykonywania codziennych obowiązków.

Photo by Stage 7 Photography on Unsplash.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *