Jak schudnąć po ciąży? Szybki sposób na powrót do formy

5 (100%) 1 vote

Wiele kobiet zadaje sobie pytanie, jak w szybki sposób schudnąć po ciąży? Warto jednak pamiętać, że kluczem do skutecznego odchudzania w tym przypadku są dobre nawyki żywieniowe zarówno po ciąży, jak i w jej trakcie. Ważna są także cierpliwość i rozsądne podejście do tematu. W końcu najważniejsze jest, by schudnąć zdrowo, bez efektu jojo.

Waga w ciąży

To ile kilogramów będziemy miały do zrzucenia zależy przede wszystkim od tego, ile przytyjemy w ciąży. Najłatwiej jest schudnąć, gdy nie przekroczymy 18 kg, jeśli wcześniej miałyśmy niedowagę. W przypadku nadwagi jest to już tylko 9 kg. Powrót do szczupłej sylwetki jest ułatwiony w sytuacji, gdy karmimy piersią i racjonalnie się odżywiamy – w takiej sytuacji zbędne kilogramy możemy stracić już po kilku miesiącach właściwie bez specjalnych wyrzeczeń.

Jeśli jednak przytyłyśmy więcej niż przewiduje norma czy też nasze nawyki żywieniowe wymknęły się nam spod kontroli, powinnyśmy podjąć pewne kroki. Należy przy tym pamiętać, by nie odchudzać się dopóki karmimy piersią, przynajmniej przez 6 miesięcy od porodu.

Odchudzanie po ciąży – jak do niego podejść

Na początku trzeba zwrócić uwagę na naszą dietę. Niewskazane są głodówki czy tzw. diety cud. Należy odżywiać się racjonalnie, spożywać posiłki regularnie i najlepiej o stałych porach. Zaabsorbowane opieką nad małym dzieckiem możemy kompletnie o tym zapomnieć. Jeśli chodzi o same posiłki, warto zrezygnować ze słodyczy na rzecz większej ilości owoców. Podobnie należy ograniczyć ilość spożywanych tłuszczów i postawić na pełnoziarniste pieczywo.

Odchudzanie to jednak nie tylko odpowiednia dieta, ale także wysiłek fizyczny. Początkowo organizm młodej mamy potrzebuje raczej spokoju i regeneracji niż wyczerpującego treningu. Warto jednak krok po kroku wprowadzać do codziennych zajęć nieco ruchu. Początkowo powinno zacząć się od spacerów. Nie muszą one być wcale wyczerpujące, by pozytywnie przyczynić się do utraty wagi. Z czasem można zwiększać intensywność wysiłku fizycznego. Należy robić to rozważnie, tak by nie przeciążać organizmu.

Jaka dieta po ciąży?

Pomoc specjalisty w odchudzaniu po ciąży przyda nam się, gdy powyższe metody zawiodą. Jest to również wskazane, gdy podczas ciąży przytyłyśmy ponad normę i trudno nam wrócić do szczupłej sylwetki. Z pomocą specjalisty poprawią się nasze nawyki żywieniowe. Dzięki temu schudniemy skutecznie i bezpiecznie. Niektóre kobiety zawczasu planują, że odchudzania po ciąży podejmą się właśnie pod okiem specjalisty. Tym samym zwiększają swoje szanse na sukces i nie tracą czasu na niedziałające rozwiązania.

Specjalista bierze pod uwagę m.in. takie czynniki jak: wzrost pacjentki, poziom przemiany materii czy poziom tłuszczu w organizmie. Na tej podstawie ustala właściwą wagę i dobiera odpowiednią dietę.

Nawyki żywieniowe po ciąży

W posiłkach ogranicza się podaż tłuszczów i eliminuje cukry proste. Ponadto zaleca się jedzenie 5 niewielkich posiłków w ciągu dnia. Ostatni powinien być spożywany co najmniej 3-4 godziny przed snem.

Pozbycie się zbędnych kilogramów po ciąży może wydawać się trudne. Jednak jeśli podczas ciąży dobrze się odżywiałyśmy i nie przytyłyśmy ponad miarę, to mamy ułatwione zadanie. Powrót do szczupłej sylwetki może nam zająć zaledwie kilka miesięcy bez większego wysiłku. Jednakże gdy w ciąży nieco sobie pofolgowałyśmy czy też mamy niezdrowe nawyki żywieniowe, warto wprowadzić regularne zdrowe posiłki oraz umiarkowaną aktywność fizyczną. Pomóc też może konsultacja ze specjalistą lub plan żywieniowy przez niego ułożony.

Zdjęcie Jennifer Burk na Unsplash.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *